widok od strony Stołecznej
Budowa:
1925-28.
Budowa cegielni miejskiej została zainicjowana już w 1919 roku badaniami geologicznymi i powołaniem Komisji Organizacyjnej Cegielni Miejskiej.
Po wielu latach przygotowań i zbierania funduszy w 1926 powstały domy administracyjne.
Budowa samego zakładu ruszyła dopiero w 1927 z planowanym zakończeniem w połowie 1928 r.
W grudniu 1929 prasa donosiła, że o ile budynki zakładu zostały wzniesione i maszyny do produkcji cegły są zabezpieczone, to nie odbywa się w nich żadna produkcja.
W 1930 r. została podjęta decyzja o przerwaniu budowy cegielni, potwierdzona uchwałą Rady Miejskiej w lipcu 1931.
W ramach budowy cegielni miejskiej powstały: gmach produkcyjny, budynek administracyjny, stołówka z ambulatorium i dom dla robotników.
Przebudowa:
w 1931 część zespołu cegielni został przeznaczony do adaptacji na warsztaty autobusowe.
Adaptacja na Centralne Warsztaty Samochodowe Miejskie została przeprowadzona w latach 1933-38 według projektu Stanisława Hempla.