po lewej od torów Dworzec Gdański
OBIEKT ISTNIEJE (wybudowany po 1935)
FOT:
Budowa:
wiadukt oddano do użytku 27 listopada 1937. Był jednym z elementów nowego połączenia Śródmieścia z Żoliborzem, w skład którego wchodziło przebicie Bonifraterskiej do pl. Krasińskich. Dzięki nowemu wiaduktowi możliwe było wycofanie tramwajów oraz głównego ruchu samochodowego z tunelu pod torami na osi Krajewskiego.
Zniszczony:
w czasie II wojny św.
Odbudowany:
po 1945, ze zmianą wjazdu od strony Śródmieścia z Bonifraterskiej na nowowytyczoną ulicę Nowotki (obecną Andersa).
Obecnie:
ze względu na zagrożenie katastrofą budowlaną zamknięty od listopada 2008 dla komunikacji miejskiej, a w lutym 2009 całkowicie dla ruchu kołowego.
W kwietniu 2010 powojenna konstrukcja została rozebrana, a budowa nowego wiaduktu trwała od kwietnia 2010 do października 2011.