Architekt:
Feliks Pancer.
Budowa:
1844-46.
Budowa stałego mostu przez Wisłę została zapisana w ustawie sejmowej już w 1794. Doprowadziło to do powstania licznych projektów mostu przez Wisłę, między innymi projekt F. Pancera obejmującego most i dojazd do niego.
Ze względu na brak funduszy został zrealizowany tylko dojazd do przyszłego mostu, który do czasu budowy mostu Kierbedzia, pełnił funkcję dojazdu do mostu łyżwowego przy Bednarskiej.
Dojazd składał się z nasypów ziemnych połączonych siedmioprzęsłowym wiaduktem.
Zniszczony:
w 1944 Niemcy wysadzili jeden z filarów wiaduktu. Pozostała część wiaduktu została rozebrana w czasie budowy trasy W-Z.
Dwujęzyczna tablica pamiątkowa, pierwotnie umieszczona na jednym z filarów od strony południowej, po odnowieniu w 2004 znajduje się obecnie przy Zamku Królewskim.