OBIEKT ISTNIEJE
FOT:
Zdjęcie - Łukasz Wolski
Budowa:
1882
Na posesji powstała zajezdnia tramwajów konnych Towarzystwa Belgijskiego. W południowej części działki powstała dziewięciotorowa remiza dla wagonów, w północnej stajnie, zaś przy ulicy budynki administracyjne. Dopiero w lipcu 1883 do remizy doprowadzono skośnym wjazdem przy posesji Inżynierska 4 tor tramwajowy, a w sierpniu 1883 przetransportowano wagony i konie.
Rozbudowa:
w 1901 remizę powiększono w kierunku wschodnim o dodatkowe tory, powiększono również wówczas stajnie.
Przebudowa:
około 1925-28.
Prawdopodobnie brak możliwości dostosowania zajezdni do obsługi taboru tramwajów elektrycznych przesądził o przekształceniu zespołu w zajezdnię autobusową (w latach 1921-22 przebudowa remizy i stajni), oraz znaczną rozbudowę przyulicznego budynku na siedzibę dyrekcji.
Gmach przeznaczony na siedzibę Zarządu Autobusów Miejskich powstał prawdopodobnie wg projekt Juliusza Dierżanowskiego. Pierwotny budynek był obiektem czteroosiowym i jest to aktualnie część gmachu na prawo od prawej bramy.