Przedwojenna makieta dworca:
Porównując makietę ze zdjęciami z okresu budowy dworca, widać wyraźnie, że poszczególne detale zdobienia gmachu uległy zmianie, bądź w ogóle zostały usunięte. Jednakże ogólny kształt bryły oraz rozplanowania dworca pozostały bez zmian.
projekt źródło: "Architektura i Budownictwo" |
Projekt elewacji frontowej dworca z głównym wejściem od strony Marszałkowskiej:
projekt źródło: "Architektura i Budownictwo" |
Prawdopodobnie jest to jeden z ostatnich wariantów wyglądu elewacji i głównego wejścia do dworca.
Plan pomieszczeń na parterze dworca:
projekt 1931 źródło: "Architektura i Budownictwo" |
Pomieszczenia od prawej od góry:
- "wejście do reprezentacji", sala recepcyjna i dwa gabinety (dla VIP-ów?), rozkłady jazdy, kasy dalekobieżne, hall kasowy z głównym wejściem od strony Marszałkowskiej, kasy dalekobieżne, hala bagażowa - przyjmowanie bagażu;
- sala dla odjeżdżających z wejściem od strony Chmielnej i od strony Al. Jerozolimskich, na prawej ścianie tej sali kasy podmiejskie, na lewej ścianie zejścia na cztery podziemne perony;
- restauracja i poczekalnia dla pasażerów 3-ciej klasy, pomieszczenie nazwane "bagaż ręczny", automaty telefoniczne, restauracja i poczekalnia dla pasażerów 1-szej i 2-giej klasy (wspólne);
- sala dla przyjeżdżających z wejściami od strony Chmielnej i Al. Jerozolimskich, wyjścia z peronów, oraz zlokalizowane na przeciw nich pomieszczenie wydawania bagażu, poczta, oraz komora celną.
Sala dla odjeżdżających:
Ściana z zejściami na perony oraz rozkładami jazdy i mapą Polski.
projekt źródło: "Architektura i Budownictwo" |
Sala dla odjeżdżajacych:
Ściana z kasami podmiejskimi i przejściem do hallu kas dalekobieżnych.
projekt źródło: "Architektura i Budownictwo" |
Ta sama część dworca według wcześniejszego projektu:
Oprócz kas podmiejskich widoczny także hall kas dalekobieżnych.
projekt źródło: "Architektura i Budownictwo" |